1 week weg.

1 juni 2015 - Davao City, Filipijnen

Zo, we zijn een week weg van huis. Ondertussen al het een ander gedaan maar eigenlijk nog maar

weinig dingen voor stage.

Vrijdag hebben we orientatie gehad. We zijn weest te kijken in de Rehab(afkickkliniek) en naar het Boyshouse(weeshuis voor jongens tot 18 jaar).

Na de bezoekjes aan de toekomstige stageadressen zijn we gaan lunchen, voor de verandering was dit verrassend genoeg rijst. Alhoewel ik eerlijk moet zeggen dat het deze keer wel erg lekker was.

Ik moet er persoonlijk heel erg aan wennen dat je hier zo veel warm eten krijgt, al helemaal als het dan ook nog is 2 of 3 keer per dag rijst is.

Na onze lunch zijn we gaan wakeboarden. Dit was echt super leuk tot dat ik het board op mijn teen liet vallen. Die is waarschijnlijk nu gebroken.

Vrijdagavond zijn we op stap gegaan met onze huisgenootjes, de meiden wisten precies waar we moesten zijn en we hebben een erg leuke avond gehad. Ik het het meest vieze biertje ooit gedronken maar ook erg lekkere cocktails.

Later de avond (toen de alcohol begon te werken) ben ik zelfs nog ten huwelijk gevraagd door een filipijnse vrouw en is mij gevraagd of ik volgende week vrijdag bij iemand wil blijven slapen. Ik ben er nog steeds niet achter of dit nou een man of een vrouw was. Er zijn hier namelijk erg veel transeksuele mensen (vooral veel mannen die vrouwen willen zijn). Ik ben bang dat dit er ook een was.

Zaterdag hebben we de hele dag niets gedaan, het was echt veeeeeel te warm. Wel zijn we savonds pizza gaan eten bij de coffieshop, dit is een klein tankstation waar ze erg lekkere drankjes serveren en waar je ook goed kan eten.

Gisteren (zondag) zijn we met zen alle naar het grote winkelcentrum geweest. Hier hebben we gekeken of we wat ballen konden vinden om mee te sporten. Op alle stageplekken waar Max en ik komen hebben ze namelijk helemaal niets. Savonds hebben we de film gooise vrouwen gekeken... Tjaa, je moet wat he als je niks te doen hebt en met 4 meiden in 1 huis woont.

Vandaag hebben we de 1e stagedag gehad, we zijn naar de afkickkliniek geweest waar we eerst een morningmeeting (ochtenbespreking) moesten bijwonen. Dit zag der allemaal erg leuk uit maar we konden er niks van volgen, dit was namelijk allemaal in de lokale taal.

Al met al heb ik het hier erg naar mijn zin, ook al moet ik zeggen dat ik sommige dingen wel erg mis. Noem ik alleen nog maar de koude douche op, dit was erg wennen.

Tot snel!