4 weken weg

19 juni 2015 - Davao City, Filipijnen

Hoi Allemaal,
Vandaag ben ik weer in de mogelijkheid om een verhaaltje te schrijven.
De afgelopen weken hebben we niet echt aparte dingen gedaan. We hebben we natuurlijk stage gelopen.
We zijn begonnen op de school, wat erg leuk is. De kinderen zijn erg vriendelijk en ook heel leergierig. Ze willen heel veel leren en vragen ons ook allerlei dingen. Ze zijn heel benieuwd naar hoe wij leven in Nederland en wat de verschillen met de Filipijnen zijn. Wij proberen ze dit natuurlijk allemaal te vertellen.
Alle kinderen willen ook met ons op de foto. Voor de les begint hebben we eerst 5 minuten een fotoshoot. De kinderen en de leraren vinden het allemaal erg leuk.
Wel is het soms lastig omdat we hele grote groepen hebben op de school en de ruimte redelijk beperkt is. We proberen dan vaak de groep in 2e te verdelen zodat Max een groep heeft en ik een groep heb. Dit gaat eigenlijk prima dan!
We proberen sporten te doen, maar ook dingen te doen die wij niet kennen. Aan het einde van de les geven we de kinderen vaak de mogelijkheid om ons een spel of sport te leren die wij nog niet kennen. Zo leren wij ook dingen van hun:)

In de Rehab is het nog steeds erg leuk, de mensen daar zijn allemaal heel erg fanatiek en dat maakt het voor ons erg leuk! De mensen daar willen heel erg graag basketbal spelen, dit is een erg populaire sport in de Filipijnen. Wij hebben geprobeerd (en dat is aardig gelukt al zeggen we het zelf) om ze i.p.v. basketbal ook voetbal te leren.
We proberen iedere les die wij geven hun iets bij te leren. Zo weten ze nu perfect de regels van trefbal en tienbal. Voetbal is nog wat lastiger maar dat komt wel!

Na onze stage gaan we vaak dingen doen met alle andere vrijwilligers, dit zijn mensen van over heel de wereld. Zo hebben we mensen uit Mexico, America, Nieuw Zeeland, Ierland, Engeland, India, Nederland, Australie en Japan.
Het is erg leuk om de gewoontes van deze mensen te leren kennen. Je ziet verschillen in kleine dingen die we doen. Is erg leuk om te zien.

Dit weekend gaan we naar het Isla Reta Beach Resort op Talikud, een eiland in de buurt hier.

Ik hoop dat jullie weer een beetje op de hoogte zijn van hoe het hier met mij(ons) gaat!
Tot snel!

Groeten van uit de Filipijnen.
Sjoerd en Max
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mam en pap:
    19 juni 2015
    Hoi jongens....
    Wat weer ontzettend leuk om te lezen hoe jullie je vermaken en veel dingen leren, geweldig!
    mooi om zoveel andere mensen te leren kennen, heel bijzonder. Ga genieten op het eiland komend weekend en vertel ons daarna hoe het was....Veul schik samen...dikke kus van mam pap...aukje en Loek
  2. Hans en Maureen, Bjorn en Lindy, Niels,Kyra:
    19 juni 2015
    Hoi Sjoerd,
    Fijn om te lezen dat het goed met jullie gaat. Wat een leuke ervaringen doen jullie op, dat maak je in Venray allemaal niet mee.
    Nog heel veel succes en geniet van de mooie tijd daar.
    Groetjes van Hans en Maureen, Bjorn en Lindy, Niels, Kyra
  3. Opa en Oma Michiels:
    20 juni 2015
    Hoi Sjoerd !
    Wij hebben weer met veel interesse je reisverhaal gelezen.
    Het is toch een geweldige ervaring voor jullie.
    Fijn dat jullie het zo goed naar je zin hebben , ook met de kinderen.
    Wij wensen jullie nog veel plezier en tot gauw.
    Groetjes
    Opa en Oma Michiels
  4. Jan en Anja:
    23 juni 2015
    Hoi Sjoerd,
    Wat leuk om weer te lezen wat jullie daar allemaal doen en meemaken. Een geweldige belevenis om te zien hoe de mensen daar leven en ook om zoveel andere nationaliteiten te leren kennen. Geniet ervan, van de stage en ook zeker van de vrije tijd. Heb je nog foto's om te laten zien? Daar zijn we wel nieuwsgierig naar!
    Heel veel groetjes uit Venray van ons allemaal