Onderweg. We zijn nu in Manila.

20 mei 2015 - Manila, Filipijnen

Nou, de heenreis zit er bijna op. De vlucht van Dusseldorf naar Dubai ging prima. Max en ik hadden een stoel vrij bij ons dus plek genoeg. In Dubai ging meteen al het 1e mis. Mijn ticket was niet goed, ik had die van iemand anders gekregen en was opeens onderweg naar Er Ar Salaam (zoiets was het volgens mij). Uiteindelijk wel alles kunnen regelen. De vlucht naar Manila verliep ook goed, iets meer turbulentie maar dat was alles.
Toen begon het eigenlijk pas. In Manila staat namelijk helemaal niets aangegeven wat natuurlijk super handig is als er niemand echt goed engels kan. Iedereen waar we aan vroegen waar moeten we nou eigenlijk heen stuurde ons maar steeds door. Uiteindelijk kwamen we via ik denk wel 100 omwegen er achter dat we op het verkeerde vliegveld stonden. In alle haast naar de taxi's waar een erg vriendelijke taxichauffeur ons weg bracht naar het goede vliegveld. Veel respect voor de mensen die hier het verkeer in gaan. Ik raad het iedereen namelijk af! Niet te doen, het is levensgevaarlijk...
Nou we hebben eindelijk onze vlucht gevonden die zou vertrekken om 7.50 uur lokale tijd (1.50 uur in Nederland). Ondertussen is het 8 uur geweest en zitten we nog steeds te wachten op het boarden en lijkt het er op dat we voorlopig nog niet weg zijn.