Filipijnen

16 juli 2015 - Hanoi, Vietnam

Zo, de stage in de Filipijnen zit er op! We hebben met veel plezier de stages gelopen daar en voor ons afscheid was ook het een en ander voorbereid! Op de basisschool had iedere klas een stukje gemaakt wat ze voor Max en mij deden. De ene klas deed een dansje en de andere klas deed een liedje zingen. Ook kregen we heel veel geschreven kaarten van de leerlingen.

Toen we afscheid moesten nemen in Calinan(het dorp waar we woonden) was het toch best wel jammer! Je bouwt een vriendschap op met zowel de vrijwilligers waar je eigenlijk alles samen mee doet de tijd dat je daar bent maar ook met de kinderen die altijd rond je huisje rondhangen.

We vonden het jammer maar hadden wel heel veel zin om richting Vietnam te gaan.

Onze vluchten verliepen prima en waren eigenlijk zo voorbij. We verbleven de 1e nacht een hostel, een prima kamer met airco en een warme douche (na 2 maanden koud gedouched te hebben)

We moesten in de stad blijven omdat Kevin en Jeroen daar aankwamen en hun de dag na dat hun kwamen zijn we met de trein naar Danang gegaan waar we nu zitten.

De treinreis heeft me wel een beetje gesloopt, dit omdat hij 18 uur duurde! Op het moment zit ik aan het zwembad te wachten tot we de kamer in kunnen van ons hostel om daarna naar het strand te gaan en vanavond een lekker biertje te gaan drinken!

Tot snel,

Sjoerd

1. Toon en Esther:
    16 juli 2015
    Hey Sjoerd, wat geweldig om te lezen en te zien, deze belevenis neemt niemand je meer af!
    Na weken van hard! werken mag je nu gaan genieten van je welverdiende vakantie! Geniet ervan samen!
    Dikke knuf en tot over n paar weekjes XXX
  2. Mam en pap:
    16 juli 2015
    Hoi kerels..
    Prachtig om weer zo'n enthousiast verhaal van jullie te lezen en ik kan me voorstellen dat afscheid nemen na 2 maanden intensief contact niet mee valt..fijn dat jullie het zo mooi beleefd hebben. Heerlijk om na die maanden jullie vrienden,Kevin en Jeroen, weer te mogen zien!
    Maak ook van deze 4 weken een pracht tijd..Ga genieten kèls!
    Maak af en toe een verslag zodat we kunnen lezen hoe het is en waar jullie zitten...
    Heel veel plezier samen...
    Dikke kus...
  3. Paul:
    25 juli 2015
    Hoi Sjoerd,

Goed om te lezen dat jullie het naar je zin hebben gehad, dat afscheid nemen dan niet meevalt is duidelijk.
    Geniet van de rest van de trip en let een beetje op elkaar.

Groeten, Paul en Mario